Lageret er åbent 6-13 man-fre (Spørg til særlige tider) | 24/7 afhentningsmulighed fra pakkebokse | Leveringer til hele Danmark!

Generelle vilkår og betingelser

Generelle vilkår og betingelser med kundeoplysninger

Indholdsfortegnelse

  1. Anvendelsesområde
  2. Kontraktindgåelse
  3. Hævelsesret
  4. Priser og betalingsbetingelser
  5. Leverings- og forsendelsesbetingelser
  6. Vilkår for levering og forsendelse
  7. Ejendomsforbehold
  8. Vilkår for levering og forsendelse
  9. Vilkår for levering og forsendelse
  10. Vilkår for levering og forsendelse og leveringsbetingelser
  11. Ejendomsforbehold
  12. Mangelsansvar (garanti)
  13. Indløsning af rabatkuponer
  14. Indløsning af gavekort
  15. Gældende ret
  16. Jurisdiktion
  17. Alternativ tvisteløsning

1) Anvendelsesområde

1.1 Disse generelle vilkår og betingelser (i det følgende benævnt "GTC") for virksomheden Graensepakke UG (haftungsbeschränkt) (i det følgende benævnt "Sælger") gælder for alle aftaler, der indgås mellem en forbruger eller en erhvervsdrivende (i det følgende benævnt "Kunde") og Sælger vedrørende alle varer og/eller tjenester, der præsenteres i Sælgers online shop. Inkludering af kundens egne vilkår og betingelser afvises hermed, medmindre andet er aftalt.

1.2 Disse GTC gælder tilsvarende for aftaler om levering af vouchers, medmindre andet er aftalt.

1.3 Disse GTC gælder tilsvarende for aftaler om levering af vouchers, medmindre andet er aftalt.

1.3 En forbruger i henhold til disse vilkår og betingelser er enhver fysisk person, der indgår en juridisk transaktion til formål, der overvejende kan tilskrives hverken deres kommercielle eller deres uafhængige professionelle aktivitet.

1.4 En iværksætter i henhold til disse GTC er en fysisk eller juridisk person eller et partnerskab med juridisk kapacitet, der handler under udøvelse af sin kommercielle eller uafhængige professionelle aktivitet ved indgåelse af en juridisk transaktion.

2) Indgåelse af kontrakt

2.1 Produktbeskrivelserne i sælgers online shop udgør ikke bindende tilbud fra sælgers side, men tjener til at afgive et bindende tilbud fra kunden.

2.2 Kunden kan afgive tilbuddet via den online bestillingsformular, der er integreret i sælgers online shop. Efter at have lagt de valgte varer i den virtuelle indkøbskurv og gennemgået den elektroniske bestillingsproces, afgiver kunden et juridisk bindende kontrakttilbud med hensyn til de varer, der er indeholdt i indkøbskurven, ved at klikke på knappen, der afslutter bestillingsprocessen.

2.3 Sælgeren kan acceptere kundens tilbud inden for fem dage,

  • ved at sende kunden en skriftlig ordrebekrftelse eller en ordrebekrftelse i tekstform (fax eller e-mail), hvorved kundens modtagelse af ordrebekrftelsen er afgjrende herfor, eller
  • ved at levere de bestilte varer til kunden, hvorved kundens modtagelse af varerne er afgjrende herfor, eller
  • ved at anmode om betaling fra kunden efter afgivelse af ordren.

Hvis der foreligger flere af de nævnte alternativer, indgås aftalen på det tidspunkt, hvor et af de nævnte alternativer indtræffer først. Fristen for at acceptere tilbuddet begynder dagen efter, at tilbuddet er sendt af kunden, og slutter ved udgangen af den femte dag efter afsendelsen af tilbuddet. Hvis sælger ikke accepterer kundens tilbud inden for den nævnte frist, betragtes dette som en afvisning af tilbuddet med den konsekvens, at kunden ikke længere er bundet af sin hensigtserklæring.

2.4 Ved afgivelse af tilbud via sælgers online bestillingsformular gemmes aftaleteksten af sælger efter aftalens indgåelse og sendes til kunden i tekstform (f.eks. e-mail, fax eller brev) efter kundens bestilling er afsendt. Sælgeren vil ikke gøre kontraktteksten tilgængelig ud over dette. Hvis kunden har oprettet en brugerkonto i sælgers webshop, inden han sender sin ordre, arkiveres ordredataene på sælgers hjemmeside og kan tilgås gratis af kunden via hans adgangskodebeskyttede brugerkonto ved at indtaste de tilsvarende login-data.

2.5 Inden kunden afgiver en bindende bestilling via sælgers online bestillingsformular, kan kunden genkende mulige indtastningsfejl ved omhyggeligt at læse de oplysninger, der vises på skærmen. Et effektivt teknisk middel til bedre at genkende indtastningsfejl kan være browserens forstørrelsesfunktion, som forstørrer visningen på skærmen. Kunderne kan rette deres indtastninger under den elektroniske bestillingsproces ved hjælp af de sædvanlige tastatur- og musefunktioner, indtil de klikker på den knap, der afslutter bestillingsprocessen.

2.6 Forskellige sprog er tilgængelige for indgåelse af kontrakten. Det specifikke sprogvalg vises i onlinebutikken.

2.7 Ordrebehandling og kontakt foregår som regel via e-mail og automatiseret ordrebehandling. Kunden skal sikre, at den e-mail-adresse, han har angivet til ordrebehandling, er korrekt, så de e-mails, der sendes af sælgeren, kan modtages på denne adresse. Især ved brug af SPAM-filtre skal kunden sikre, at alle e-mails, der sendes af sælgeren eller af tredjeparter, der er bestilt af sælgeren til at behandle ordren, kan leveres.

2.8 Ved bestilling af alkoholholdige drikkevarer bekræfter kunden ved at sende ordren, at han har nået den lovpligtige minimumsalder.

3) Fortrydelsesret

3.1 Forbrugere har som udgangspunkt ret til at fortryde en aftale.

3.2 Yderligere oplysninger om fortrydelsesretten kan findes i sælgers fortrydelsespolitik.

4) Priser og betalingsbetingelser

4.1 Medmindre andet er angivet i sælgers produktbeskrivelse, er de angivne priser totalpriser, der inkluderer lovpligtig moms. Eventuelle yderligere leverings- og forsendelsesomkostninger vil blive angivet separat i den respektive produktbeskrivelse.</p

4.2 Betalingsmulighederne skal oplyses til kunden i sælgers online shop.

4.3 Hvis der er aftalt forudbetaling via bankoverførsel, forfalder betalingen umiddelbart efter aftalens indgåelse, medmindre parterne har aftalt en senere forfaldsdato.

4.4 Hvis der vælges en betalingsmetode, der tilbydes via betalingstjenesten "Klarna", behandles betalingen via Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige (i det følgende benævnt "Klarna"). Yderligere oplysninger og Klarnas vilkår og betingelser kan ses her:</p

https://www.klarna.com

5) Leverings- og forsendelsesbetingelser

5.1 Hvis sælger tilbyder at sende varerne, skal levering ske inden for det af sælger angivne leveringsområde til den af kunden angivne leveringsadresse, medmindre andet er aftalt. Ved behandling af transaktionen er den leveringsadresse, der er angivet i sælgers ordrebehandling, afgørende.

5.2 Hvis leveringen af varerne mislykkes af årsager, som kunden er ansvarlig for, skal kunden bære de rimelige omkostninger, som sælgeren har pådraget sig som følge heraf. Dette gælder ikke med hensyn til omkostningerne til returforsendelsen, hvis kunden effektivt udøver sin fortrydelsesret. For returomkostningerne gælder bestemmelsen i sælgers afbestillingspolitik, hvis kunden effektivt udøver sin afbestillingsret.

5.3 Hvis kunden handler som erhvervsdrivende, overgår risikoen for hændeligt tab og hændelig forringelse af de solgte varer til kunden, så snart sælgeren har leveret varerne til speditøren, transportøren eller en anden person eller institution, der er udpeget til at udføre forsendelsen. Hvis kunden handler som forbruger, overgår risikoen for hændeligt tab og hændelig forringelse af de solgte varer først, når varerne er overgivet til kunden eller en person, der er bemyndiget til at modtage dem. Uanset dette overgår risikoen for hændeligt tab og hændelig forringelse af det solgte til kunden, også når der er tale om forbrugere, så snart sælgeren har overgivet varen til speditøren, transportøren eller den person eller institution, der i øvrigt er udpeget til at udføre forsendelsen, hvis kunden har givet speditøren, transportøren eller den person eller institution, der i øvrigt er udpeget til at udføre forsendelsen, i opdrag, og sælgeren ikke tidligere har oplyst kunden om denne person eller institution.

<p

5.4 Sælger forbeholder sig ret til at træde tilbage fra aftalen i tilfælde af ukorrekt eller mangelfuld selvlevering. Dette gælder kun i tilfælde af, at sælgeren ikke er ansvarlig for den manglende levering, og sælgeren har indgået en specifik dækningstransaktion med leverandøren med behørig omhu. Sælger skal gøre enhver rimelig indsats for at fremskaffe varerne. I tilfælde af, at varerne ikke er tilgængelige eller kun er delvist tilgængelige, skal kunden straks informeres, og vederlaget skal straks tilbagebetales.

5.5 Hvis sælgeren tilbyder varerne til afhentning, kan kunden afhente de bestilte varer inden for den af sælgeren angivne åbningstid på den af sælgeren angivne adresse. I dette tilfælde vil der ikke blive opkrævet nogen forsendelsesomkostninger.

5.6 Vouchere leveres til kunden på følgende måde:

  • via e-mail
  • postalt

.

6) Forbehold for ejendomsret

Hvis sælger betaler forud, forbeholder han sig ejendomsretten til de leverede varer, indtil den skyldige købesum er betalt fuldt ud.

7) Ansvar for mangler (garanti)

Medmindre andet fremgår af de følgende bestemmelser, gælder bestemmelserne om lovpligtigt mangelsansvar. Afvigende herfra gælder følgende for aftaler om levering af varer:

7.1 Hvis kunden handler som erhvervsdrivende,

  • sælger kan vælge typen af efteropfyldelse;
  • ved nye varer er forældelsesfristen for mangler et år fra varens levering;
  • ved brugte varer er rettigheder og krav som følge af mangler udelukket;
  • forældelsesfristen begynder ikke at løbe igen, hvis der foretages omlevering inden for rammerne af mangelsansvaret.

.

7.2 Ovenstående ansvarsbegrænsninger og forkortelse af forældelsesfristen gælder ikke

  • for krav om erstatning og godtgørelse af udgifter fra kunden,
  • i tilfælde af, at sælger svigagtigt har skjult manglen,
  • for varer, der er blevet brugt til en bygning i overensstemmelse med deres normale brug og har forårsaget dens mangelfuldhed,
  • for enhver eksisterende forpligtelse for sælgeren til at levere opdateringer til digitale produkter, i tilfælde af aftaler om levering af varer med digitale elementer.

7.3 For iværksættere gælder endvidere, at de lovbestemte forældelsesfrister for enhver eksisterende lovbestemt regresret forbliver upåvirket.

7.4 Hvis kunden handler som erhvervsdrivende i henhold til § 1 i den tyske handelslov (HGB), er han underlagt den kommercielle forpligtelse til at inspicere og give meddelelse om mangler i overensstemmelse med § 377 i HGB. Hvis kunden ikke opfylder de meddelelsesforpligtelser, der er fastsat heri, anses varerne for at være godkendt.

7.5 Hvis kunden handler som forbruger, opfordres han til at reklamere over leverede varer med åbenlyse transportskader over for leverandøren og informere sælgeren om dette. Hvis kunden undlader at gøre dette, har det ingen indflydelse på kundens lovbestemte eller kontraktlige krav på mangler.

8) Indløsning af rabatkuponer

8.1 Kuponer, der udstedes gratis af sælgeren som en del af kampagner med en bestemt gyldighedsperiode, og som ikke kan købes af kunden (herefter "kampagnekuponer"), kan kun indløses i sælgerens onlinebutik og kun i den angivne periode.

8.2 Kampagnevouchere kan kun indløses af forbrugere.

8.3 Enkelte produkter kan udelukkes fra voucherkampagnen, hvis en tilsvarende begrænsning følger af indholdet af den salgsfremmende voucher.

8.4

8.4 Salgsfremmende vouchere kan kun indløses, før ordreprocessen er afsluttet. Efterfølgende modregning er ikke mulig.

8.5 Der kan kun indløses én rabatkupon pr. ordre.

8.6 Værdien af varerne skal mindst svare til beløbet på kampagnekuponen. Eventuel resterende kredit vil ikke blive refunderet af sælgeren.

8.7 Hvis værdien af kampagnekuponen ikke er tilstrækkelig til at dække ordren, kan en af de andre betalingsmetoder, der tilbydes af sælgeren, vælges til at udligne forskellen.

8.8 Restbeløbet på et værdibevis udbetales hverken kontant eller forrentes.

8.9 Kampagnevoucheren refunderes ikke, hvis kunden returnerer de varer, der er betalt helt eller delvist med kampagnevoucheren, inden for rammerne af sin lovbestemte fortrydelsesret.

8.10 Kampagnevoucheren refunderes ikke, hvis kunden returnerer de varer, der er betalt helt eller delvist med kampagnevoucheren.

8.10 Kampagnevoucheren kan overdrages. Sælgeren kan foretage betaling med frigørende virkning til den respektive indehaver, der indløser salgsfremmende voucher i sælgerens online shop. Dette gælder ikke, hvis sælgeren har kendskab til eller groft uagtsomt er uvidende om den respektive indehavers manglende fuldmagt, manglende retlige handleevne eller manglende repræsentationsbeføjelse.

9) Indløsning af gavekort

9.1 Gavekort, der kan købes via sælgers netbutik (herefter "gavekort"), kan kun indløses i sælgers netbutik, medmindre andet er angivet på gavekortet.

9.2 Gavekort og restkredit på gavekort kan indløses indtil udgangen af det tredje år efter det år, hvor gavekortet blev købt. Resterende kredit vil blive krediteret kunden indtil udløbsdatoen.</p

9.3 Gavekort kan kun indløses, før ordreprocessen er afsluttet. Efterfølgende modregning er ikke mulig.

9.4 Der kan kun indløses ét gavekort pr. ordre.

9.5 Gavekort kan kun anvendes til køb af varer og ikke til køb af yderligere gavekort.

9.6 Gavekort kan kun anvendes til køb af varer.

9.6 Hvis værdien af gavekortet ikke er tilstrækkelig til at dække ordren, kan en af de andre betalingsmetoder, som sælgeren tilbyder, vælges til at udligne forskellen.

9.7 Saldoen på et gavekort udbetales hverken kontant eller forrentes.

9.8 Gavekortet kan overdrages. Sælgeren kan foretage betaling med frigørende virkning til den respektive indehaver, der indløser gavekortet i sælgerens online shop. Dette gælder ikke, hvis sælgeren har kendskab til eller groft uagtsomt er uvidende om den respektive indehavers manglende fuldmagt, manglende retlige handleevne eller manglende repræsentationsbeføjelse.

10) Gældende lov

Lovgivningen i Forbundsrepublikken Tyskland finder anvendelse på alle juridiske forhold mellem parterne med undtagelse af lovene om internationalt salg af varer. I tilfælde af forbrugere gælder dette lovvalg kun i det omfang, at den beskyttelse, der ydes af ufravigelige bestemmelser i loven i det land, hvor forbrugeren har sit sædvanlige opholdssted, ikke trækkes tilbage.

<p

11) Sted for jurisdiktion

Hvis kunden handler som en købmand, en juridisk enhed under offentlig ret eller en særlig fond under offentlig ret med hjemsted på Forbundsrepublikken Tysklands område, er det eksklusive værneting for alle tvister, der opstår i forbindelse med denne kontrakt, sælgers forretningssted. Hvis kunden har bopæl uden for Forbundsrepublikken Tysklands område, er sælgers forretningssted det eneste værneting for alle tvister, der opstår i forbindelse med denne kontrakt, hvis kontrakten eller krav, der opstår i forbindelse med kontrakten, kan henføres til kundens erhvervsmæssige eller kommercielle aktivitet. I de ovennævnte tilfælde er sælgeren dog under alle omstændigheder berettiget til at appellere til retten på kundens forretningssted.

12) Alternativ tvisteløsning

12.1 EU-Kommissionen stiller en platform til rådighed for online tvistbilæggelse på internettet på følgende link: https://ec.europa.eu/consumers/odr

Denne platform fungerer som et kontaktpunkt for udenretslig bilæggelse af tvister, der opstår i forbindelse med online købs- eller tjenesteydelseskontrakter, som en forbruger er involveret i.

12.2 Sælgeren er hverken forpligtet eller villig til at deltage i en tvistbilæggelsesprocedure ved et forbrugervoldgiftsnævn.

Gavekortet blev anvendt i indkøbskurven